<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2316311943192032017\x26blogName\x3dmiss+cekodok\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://miamorstories.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://miamorstories.blogspot.com/\x26vt\x3d-4096594994424310676', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
fa'iza 'azamta fatawakkal'alallah - setelah kamu berazam maka bertawakkal lah
Welcome to MIAMOR STORIES ! Here you come read my blog. Just a simple from me to you all. I'm not sure it is a journal or diaries. So just enjoy yourself.

: syahirahtajidin, 26 april, malaysian .
+ follow |

LOVE THEM
Diyah, I falling in love (5)
written on Tuesday, May 29, 2012 @ 5:37:00 PM ✈


“Assalamualaikum...ibu kat asrama?ok jap,”setelah Syadiyah memutuskan panggilan telefon dari ibunya. Syadiyah terus meminta diri. Hamizan menunduk hampa mengharapkan jawapan namun tiada.
Hamizan bingkas bangun dan mencari Wafia.
“Nak no Syadiyah,”
Hamizan menyimpan nombor telefon Syadiyah dalam telefon bimbitnya. Terukir di bibir senyuman Hamizan dan Syadiyah. Masing masing berbunga bahagia.
Setelah dua hari berlalu..
Hamizan melihat nombor telefon Syadiyah “ Eh? Ada whats app.”
Hamizan menaip ‘Hye sayang..’ namun dipadam dia terus menyimpan telefon bimbitnya,
Hari ini merupakan hari sambutan merdeka di sekolah. Malam ini pancaragam mengadakan persembahan dan pelajar asrama dijemput hadir.  Sementara menunggu persembahan dimulakan. Pihak sekola mengadakan jamuan ringan untuk pelajar yang hadir. Syadiyah sedang berjalan ke arah tandas seorang diri. Tiba tiba tangannya ditarik oleh seseorang ke belakang bangunan.
“Siapa ni?”Syadiyah menyoal ketakutan kerana cahaya yang malap menyukarkan dia untuk melihat wajah tersebut namun Syadiyah pasti dia adalah lelaki.
“Saya orang yang langgar awak hari tu..Takkan dah lupa,”
Syadiyah sedang cuba mengingati.
“Awak?”
“Ye saya..Saya suka awak,” Zaim Ukhrowi   meluahkan perasaannya. Namun Syadiyah menolak.
“Tak manis orang tengok kita kat sini berdua kat tempat gelap,” Syadiyah mula bergerak namun langkahnya terhenti apabila Zaim Ukhrowi   tahu siapa lelaki yang dia minati.
“Bukan saya je yang tahu tapi semua budak pancaragam dah tahu..Hamizan cerita..Dia kata awak tak malu..even awak tak luahkan perasaan awak kat dia tapi awak selalu stalk dia..dia kata awak mengerikan..awak nak lagi orang macam tu?” Zaim Ukhrowi   membuat cerita. Namun Syadiyah tidak mempercayainya.
Sejak kejadian hari tu Syadiyah banyak mendiamkan diri. Dia juga seakan akan cuba melarikan diri dari Hamizan.  Semasa Hamizan keluar dari koperasi sekolah Syadiyah terserempak dengan Hamizan. Dia terus berpatah balik. Namun buku matematiknya terjatuh. Dia cepat cepat tunduk namun buku tersebut telah diambil oleh Hamizan.
“Nak pergi mana?” Hamizan menyoal. Kejadian itu dilihat oleh semua pelajar. Ada sekumpulan pelajar mula bercakap cakap.

Labels:


0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life