<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2316311943192032017\x26blogName\x3dmiss+cekodok\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://miamorstories.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://miamorstories.blogspot.com/\x26vt\x3d-4096594994424310676', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
fa'iza 'azamta fatawakkal'alallah - setelah kamu berazam maka bertawakkal lah
Welcome to MIAMOR STORIES ! Here you come read my blog. Just a simple from me to you all. I'm not sure it is a journal or diaries. So just enjoy yourself.

: syahirahtajidin, 26 april, malaysian .
+ follow |

LOVE THEM
Diyah, I falling in love (10)
written on Tuesday, May 29, 2012 @ 5:40:00 PM ✈

6 tahun kemudian...
“Ye mak...Nanti Mizan call mak lagi ye,Assalamualaikum,”Hamizan memutuskan panggilan telefonnya. Sebaik sahaja dia ingin menyimpan telefon bimbitnya badan Hamizan dilanggar oleh seorang budak.
“Eh? Kenapa lari lari ni? Mana ibu kamu?”Hamizan memegang pipi kanak kanak tersebut.
“Umi  beli cokelat,” kanak kanak kecil tersebut menunjuk ke arah kedai.
“Arrisa ! Kan Umi cakap jangan jalan merata. Nanti hilang,”
“Maaf ye..Budak ni memang nakal sikit,”gadis yang dipanggil umi itu menunduk sedikit kepala memohon maaf.
“Syadiyah ?”Hamizan masih mengingati wajah Syadiyah meskipun 6tahun mereka tidak berhubung.
“Ye saya..maaf ye? Siapa ni?”Syadiyah tidak dapat mengenali Hamizan. Dek terkejut Hamizan terus meloloskan diri tanpa menjawab pertanyaan Syadiyah.
“Pasaipa Diyah?” Kakak Syadiyah menyoal dari belakang.
“Urgh? Tak ada pape la...ni Arrisa langgar budak lelaki tu,”mereka pun menghantar Syadiyah pulang ke koleh kediamannya.
“Weyh...kau asal asyik termenung ni Zan ?” soal rakannya. Mereka pelik dengan sikap Hamizan malam ini. Selalunya Hamizan ada sahaja cerita namun malam ini dia banyak termenung.
“Urm....aku jumpa...budak sekolah lama aku,”Hamizan masih termenung.
“Lorh? So? Asal dengan dia?”
“Dia junior aku..aku suka kat dia tapi aku tak sempat nak bagitahu dia dah pindah...then tadi aku jumpa dia dengan seorang budakkecil,”Hamizan bercerita panjang lebar.
“Maybe anak saudara dia. Kau ni paranoid sangat,”
“Budak tu panggil dia Umi,”Hamizan menjawab lagi.
“No comment !”kawannya habis modal untuk memujuk.
Selepas pulang dari kedai makan Hamizan melihat nombor telefon Syadiyah. Dia memberanikan diri untuk menghubunginya.
“Yea..Assalamualaikum...siapa ni ye?”
“Ya Allah...Syadiyah ni kan isteri orang,”hati Hamizan berkata.
“Diyah..tolong abang buat rangka untuk proposal ni,” Khairi memberi arahan kepada Syadiyah.
“Haa..yela bang...Japgi Diyah buat..erk..maaf ye..ni siapa?”Syadiyah menyambung kembali dengan talian telefonnya. Namun panggilan terus dimatikan.

Labels:


0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life