<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2316311943192032017\x26blogName\x3dmiss+cekodok\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://miamorstories.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://miamorstories.blogspot.com/\x26vt\x3d5505614314374135174', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
fa'iza 'azamta fatawakkal'alallah - setelah kamu berazam maka bertawakkal lah
Welcome to MIAMOR STORIES ! Here you come read my blog. Just a simple from me to you all. I'm not sure it is a journal or diaries. So just enjoy yourself.

: syahirahtajidin, 26 april, malaysian .
+ follow |

LOVE THEM
Ramadhan Pertama
written on Saturday, August 24, 2013 @ 8:28:00 AM ✈

Bismillahirahmanirahim....

Assalamualaikum w.b.t wahai sahabat...setelah sekian lama tidak menjenguk ke ruangan ini. Akhirnya hari ni , Alhamdulillah berkesempatan juga saya untuk mengupdate sesuatu di blog tercinta. :P
Diana Amir di UiTM kampus Kuala Terengganu
Ladies Night
"Kerana dirimu begitu berharga"
7 julai 2013
Ramadhan sudah berlalu pergi meninggalkan kita kini kita di bulan syawal.  Dapatkah kita menyambut ramadhan lagi di tahun hadapan? Wallahualam...Ramadhan kali ini membawa satu titik permulaan bagi saya melangkah satu per satu langkah untuk mencari jalan kebenaran.  Alhamdulillah aku semakin mendapat jalan untuk terus bertakwa di jalanNya. Di jalan yang lurus.  Belajar dengan tidak memaksa diri cuma menjinakkan diri dengan pemakaian stoking dan handsock. Pemakaian stoking baru berjinak jinak semasa ke kuliah.  Insya'Allah saya akan mula memakainya untuk keluar berjalan.  Di sini bukan saya ingin menceritakan saya sudah menjadi warak mahupun alim.  Namun, saya ingin menceritakan bahawa saya tidak menyangka saya akan mendapat hidayah dariNya berulang kali meskipun peringatan kali pertama saya tidak endahkan dan begitu juga peringata yang kedua.  Mesti kalian agar sukar untuk memahami peringatan apa yang saya maksudkan.  Sebelum ini saya sering kali di datangi mimpi yang kiamat hampir terjadi dan seseorang telah menjerit kepadaku supaya bertaubat sebelum terlambat. Saya hanya fikirkan itu cuma mimpi. Mimpi itu permainan tidur.  Namun mimpi itu berulang-ulang kali.  Mimpi yang berlainan tetapi kisahnya tentang kiamat dan bertaubat.  Dan setelah itu setiap kali bunyi guruh.  Jantung saya akan berdenyut laju dan minda saya berputar laju bimbang takutnya kiamat kerana dosaku masih banyak belum terhapus.  Namun saya berpura-pura biasa.  Akan tetapi mimpi kiamat datang lagi menghantui diri ku.  Lalu diriku berfikir, adakah ini hidayah dari Allah?  Dan saya bertanyakan kepada seorang rakan yang sering kami berkongsi kisah.  Setelah kajian itu semakin kerap berlaku dan kehadiran Diana Amir (seorang pelakon yang sudah berhijrah ke jalan Allah) membuka mata saya dan hati saya.  Kenapa tidak saya mencari sinar ketenangan?  Ketika Diana Amir hadir ke kampus untuk berkongsi pengalaman dia bagaimana dia bermula berhijab di program yang dianjurkan oleh pihak MPP iaitu "Kerana Dirimu begitu Berharga".  Di situlah saya lagi mendapat semangat dan merasa saya perlu mula melangkah dan Alhamdulillah sejak saya mencari sinar ketenangan itu. Sinar itu telah mula hadir dan kini saya berasa selamat dan tenang seperti dilindungi dengan kain putih.  Moga-moga saya dapat menjadi solehah yang sejati dan mati dengan tenang dan ditempatkan bersama-sama para anbiya. Mudah-mudahan,Insya'Allah.

2 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life